Kalendarze książkowe w reklamie

Kalendarze książkowe w reklamie

Kalendarze książkowe nie bez przyczyny są tak chętnie wykorzystywane w reklamie, czy tez ogólnie rzecz ujmując – w biznesie. Jedną z najważniejszych cech tego rodzaju kalendarzy, która znacząco przyczynia się do ich obecności w świecie produktów promocyjnych, jest ich ogromny potencjał związany z dostosowywaniem do indywidualnych potrzeb zamawiających je firm. Kolejnym, bardzo istotnym aspektem jest fakt niezwykle praktycznego charakteru takiej formy gadżetów, jak również ich bardzo długi czas działania jako nośnika reklamy.

Kalendarze książkowe jako elegancka reklama

Firmy, które decydują się na złożenie zamówienia na kalendarze książkowe, mają możliwość nie tylko szerokiego wyboru spośród kalendarzy gotowych, ale również mogą skorzystać z możliwości złożenia zamówienia na indywidualne kalendarze książkowe. Każda z powyższych dróg do posiadania tak funkcjonalnych gadżetów jest wspaniałym sposobem na reklamę, a jej wybór zależny jest od indywidualnych oczekiwań i wymagań. Dobrym przykładem szerokiego i interesującego wyboru kalendarzy książkowych jest oferta Calnet, która, szczególnie w kontekście niniejszego artykułu, jest ofertą godną i wartą poznania. Na powyższej stronie znajdziecie wiele przykładów na kalendarze książkowe w opcji gotowej, jak również takie, które powstają wedle indywidualnej kompozycji zainteresowanych nimi firm.

Co kalendarze książkowe oferują firmom?

Jak było już wspominane, kalendarze książkowe idealnie sprawdzają się jako reklama firmy, lecz żeby wykorzystać jej potencjał, konieczne jest zadbanie o odpowiednie rozmieszczenie w nich treści reklamowych. Jakie są więc możliwości zamieszczenia reklamy w kalendarzu? Poniższa lista prezentuje część najczęściej wykorzystywanych możliwości:

  • tłoczenie logo na okładce kalendarzy
  • efektowne dodatki przytwierdzane do oprawy, umożliwiające naniesienie na nie logo firmy
  • drukowanie pełnokolorowych reklam na całej powierzchni okładki
  • używanie wklejek reklamowych
  • montowanie indywidualnie zadrukowanych tasiemek do zaznaczania stron

Wyżej wymienione możliwości sprawiają, że wybrane kalendarze, zarówno wykonywane na zamówienie, jak i też pochodzące z oferty katalogowej, nabierają indywidualnego charakteru. Kalendarze wzbogacone przeróżnymi formami reklamy, dopasowane do wizerunku firmy, będące eleganckim i funkcjonalnym gadżetem stają się reklamą, która nie tylko wzmaga zainteresowanie usługami świadczonymi przez firmę, ale również przyczyniają się do polepszenia jej wizerunku.

Oprócz zastosowania powyższych technik znakowania i indywidualizacji kalendarzy, istotnym jest również, aby zadbać o odpowiedni ich wygląd i prezencję. Dlatego też w kilku słowach postaramy się nakreślić jak najwydajniej będzie korzystać z poszczególnych możliwości.

Znakowanie okładek z wykorzystaniem tłoczenia

Tłoczenie na okładce kalendarza książkowego

Tłoczenie logo na okładkach kalendarzy jest najbardziej rozpowszechnioną metodą przeobrażania ich w gadżety firmowe. Tłoczone logo prezentuje się niezmiernie elegancko, a co jest równie istotne, jest ono trwałe i wyraźne.

Aby możliwe było wytłoczenie logo, konieczne jest wykonanie matrycy, z której pośrednictwem takowe się odbywa. Matryce mogą być wykonane różnymi technikami oraz w różnych materiałach, lecz nie jest to najistotniejsza w tym momencie sprawa. Ważne jest aby matryca do tłoczeń była wykonana rzetelnie, co umożliwia wykonanie tłoczenia z oddaniem wszelkich szczegółów znajdującego się na niej wzoru.

W zależności od rodzaju okleiny kalendarzy, tłoczenie może przybierać różne formy. Część oklein wymaga tłoczenia z zastosowaniem folii do tłoczeń, inne zaś dają imponujące efekty przebarwień w miejscu tłoczenia, stając się ciemniejsze lub jaśniejsze od otoczenia. W przypadku opraw kalendarzy książkowych, większość jednak oklein wykonana jest tak, aby tłoczenie dawało efekt wklęsłości, jednocześnie będąc ciemniejszym od nietłoczonej części oprawy.

Dodatki z firmowym logo

Eleganckie dodatki do kalendarzy książkowych

Oprócz tłoczenia, możliwe jest również zamówienie różnego rodzaju dodatków, które przytwierdzane są do okładki kalendarzy. Dodatki te najczęściej wykonane są z metalu, wykończonego na wysoki połysk (chromowane), lub mat, lecz na każdym z nich możliwe jest wygrawerowanie logo z wykorzystaniem lasera. Grawer taki daje bardzo estetyczne efekty, wypalając logo firmy, które jest wręcz czarne, przez co wspaniale kontrastuje z metalicznym tłem dodatków. Metalowe dodatki przybierają najróżniejsze kształty, umożliwiając nadanie kalendarzom jeszcze bardziej indywidualnego charakteru.

Druk grafik reklamowych bezpośrednio na okładkach kalendarzy

Jedną z alternatywnych metod w stosunku do standardowych rozwiązań, jest możliwość zamówienia kalendarzy z indywidualnymi okładkami, wykonanymi z zadrukowanego papieru. Ten rodzaj wykończenia kalendarzy daje możliwość nadrukowania reklamy na całej okładce, nadając jej indywidualny charakter, zupełnie różny od materiałów reklamowych konkurencyjnych firm. Taka metoda przekształcania kalendarzy w firmowe gadżety, z roku na rok staje się coraz bardziej popularna i chętnie wykorzystywana w reklamie.

Oprócz okładek papierowych, istnieją również inne możliwości zadrukowywania opraw kalendarzy. W tym celu konieczne jest jednak, aby okładka była wykonana z odpowiedniego materiału, który umożliwi nadruk metodą sitodruku, lub z wykorzystaniem drukarek uv. Połączenie standardowej oprawy wykonanej z ekoskóry, wraz z nadrukiem grafiki reklamowej daje bardzo dobre efekty, lecz wiążą się one z dość dużymi kosztami.

Reklama we wnętrzu kalendarzy

Wklejka reklamowa do kalendarzy książkowych

Niemal każda firma, która decyduje się na złożenie zamówienia na firmowe kalendarze książkowe, zamawia do nich wklejki reklamowe. Wklejki umożliwiają tanie, lecz niezmiernie efektowne wprowadzenie treści reklamowych do wnętrza bloków. Wklejkami są pojedyncze, zadrukowane kartki, które wklejane są w dowolnym miejscu w bloku kalendarzy, stając się ich nierozłączną częścią.

Na wklejkach można umieścić w zasadzie wszystko, a najczęstszymi treściami pojawiającymi się na nich są dane adresowe i kontaktowe firmy, reklama oferowanych produktów oraz dodatkowe informacje o firmie, takie jak jej historia, misja itd. Duże możliwości związane z zamawianiem wklejek reklamowych powodują, że większość kalendarzy reklamowych jest w nie wyposażona.

Tasiemki z zadrukiem

Tasiemki w kalendarzach książkowych

Rzadziej spotykaną metodą indywidualizacji kalendarzy książkowych jest montowanie w ich blokach tasiemek z indywidualnym zadrukiem. Na takich tasiemkach najczęściej umieszcza się wzór wykonany z powtarzających się logotypów firmy, lecz każdy ma tutaj pełną dowolność w kwestii zagospodarowania ich powierzchni.

Tasiemki z logo bardzo dobrze komponują się z indywidualnymi kalendarzami, dopełniając efektu ich wyjątkowości.

Kalendarze książkowe, a w szczególności te, które w dość mocny sposób zostaną zmodyfikowane w kontekście ich postaci wyjściowej, zaliczyć można do jednych z najbardziej efektownych rodzajów gadżetów reklamowych. Ich ogromna popularność łączy się również z niewygórowaną ceną, która, biorąc pod uwagę całoroczne działanie reklamy, jest niebotycznie niska. Reklama w tej formie jest również niezmiernie skuteczna i efektowna, więc jeśli poszukujecie reklamy dla swojej firmy, to zastanówcie się nad właśnie taką jej formą.